piątek, 29 stycznia 2016

Czerwony Kapturek

Dzień dobry!

Dziś pragnę Wam przedstawić lalę - Czerwonego Kapturka. 
Lala wykonana została na podstawie wzoru z książki Isabelle Kessedjian "Meine Lieblingspuppe zum Hakeln" - ja mam akurat niemiecką wersję, oryginał został wydany we Francji.

Lala przeszła jednak drobne modyfikacje - właściwie to nie sama lala, ale jej ubranko. Nie wiedzieć czemu kaptur ze wzoru nijak nie pasował do głowy mojej lali, był po prostu za mały. Zrobiłam go więc po swojemu, tak jak pelerynkę.

Niemniej jednak podstawą wykonania lali był schemat - rzadko korzystam z gotowych schematów, ale te lale tak mnie urzekły, że postanowiłam je wykonać :-)
Pracuję już jednak nad własną lalą, tzn. nad własnym schematem - planuję wykonać ją na 3. urodziny Matyldy, czyli za ok. dwa miesiące :-)

Do rzeczy jednak. Gotowa lala ma ok. 25 cm. Można ją rozebrać :D
Ma oddzielną sukienkę i pelerynkę z kapturem. Włosy można dowolnie układać, jednak aby swobodnie nałożyć kapturek najlepiej jest zapleść warkocze.

W oryginale lala posiada jeszcze buciki, ja zorientowałam się właśnie teraz, że moja ich nie ma.... hmmmm może jeszcze doczeka się ich? ;-)


crochet doll, lala na szydełku, szydełkowa lala, szydełko, crochet, czerwony kapturek, lalka,




1 komentarz:

  1. Śliczna lala :-) Fantastyczny Czerwony Kapturek :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń